Profesionālo kvalifikāciju sistēmas attīstība izglītības kvalitātes nodrošināšanai
Īstenošanas laiks:
61 mēnesis, no 2024.gada maija, līdz 2029.gada 31.maijam
Projekta mērķis:
Projekta mērķis ir attīstīt sistemātisku profesionālās izglītības satura pilnveides koordinēšanas mehānismu un nodrošināt profesionālās izglītības iestāžu un nozaru sadarbību profesionālās izglītības satura īstenošanā, identificējot darba tirgū aktuālas prasmes un ieviešot prasmes izglītības saturā ilgtspējas, digitālas un zaļās ekonomikas nodrošināšanai un nodrošināt profesionālās izglītības darba vidē balstītu mācību sadarbības un īstenošanas modeļa izstrādi.
Īstenojamās projekta darbības:
1. Darba tirgū aktuālo prasmju noteikšana un ieviešana izglītības saturā ilgtspējas, digitālas un zaļās ekonomikas nodrošināšanai vismaz trijās Latvijas ekonomikai būtiskās nozarēs, izglītības piedāvājuma fragmentācijas mazināšanai un nozaru transformācijai:
1.1. Nozaru ekspertu padomju, Valsts izglītības satura centra un profesionālās izglītības iestāžu savstarpējā sadarbības koordinācijas mehānisma attīstība un īstenošana, tostarp izstrādājot un aprobējot vienotu metodoloģisku pieeju visos satura nodrošināšanas, ieviešanas, īstenošanas un novērtēšanas procesos, tai skaitā nozaru kvalifikāciju struktūru pilnveide jaunu prasmju ieviešanai, profesionālo kvalifikāciju prasību pilnveide, kvalifikāciju daļu noteikšana Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī;
1.2. Profesionālās izglītības iestāžu metodiskā darba vadības principu un sistēmas attīstība un īstenošana visos satura nodrošināšanas, ieviešanas, īstenošanas un novērtēšanas procesos, tai skaitā, iekļaujot kompetencēs balstīta satura un profesionālās kvalifikācijas eksāmena satura izstrādi Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī, nodrošinot nozares ekspertīzi izstrādātajam saturam, īstenošanai arī profesionālajā tālākizglītībā, moduļu un/vai kvalifikācijas daļu pārbaudījumu programmu paraugu izstrādi, nodrošinot moduļu un/vai kvalifikācijas daļas pārbaudījumu satura aprobāciju;
2. Sistēmisku atbalsta risinājumu nodrošināšana izglītības kvalitātei un satura elastībai, tai skaitā, iepriekšējā izglītībā neapgūtā izglītības satura apguvi nodrošinošas pieejas izveidi un jaunu modulāro profesionālās izglītības programmu izstrādi licencēšanai un licencēto modulāro profesionālās izglītības programmu pilnveidei Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī;
3. Profesionālās izglītības mācību līdzekļu kartējuma izveide un digitālu interaktīvu mācību līdzekļu izstrāde un iegāde, kā arī pārbaudījumu programmu paraugu izstrāde un to satura aprobācija, moduļu un/vai kvalifikācijas daļu apguves nodrošināšanai, tai skaitā, darba vidē balstītu mācību īstenošanai;
4. Digitālās platformas “Profesionālo kvalifikāciju sistēma” izveide un uzturēšana, kas nodrošina izstrādātā profesionālās izglītības satura un profesionālo kvalifikāciju sistēmu kopuma vienotu pārvaldību, funkcionālu un elastīgu satura izstrādi un pilnveidi, izglītības piedāvājuma fragmentācijas novēršanu, nodrošinot digitālā pakalpojuma komplektu satura izstrādātājiem, profesionālās izglītības īstenotājiem, nozaru ekspertu padomēm, profesionālās izglītības uzsācējiem un citiem interesentiem, nodrošinot:
5. Profesionālās izglītības darba vidē balstītu mācību sadarbības un īstenošanas modeļa pilnveidošana, nodrošinot stabilas un ekonomiski efektīvas sadarbības sistēmas izveidi starp profesionālās izglītības iestādēm un darba devējiem, kā prioritāti nosakot profesionālās izglītības iestāžu un uzņēmumu ilgtermiņa sadarbību darba vidē balstītu mācību īstenošanai, lai nodrošinātu apgūtās profesionālās kvalifikācijas prasmes atbilstību darba tirgus faktiskajai situācijai un vajadzībām un sekmētu nozaru līdzdalību profesionāli kvalificētu nākotnes darbinieku sagatavošanā un atvieglotu profesionālās izglītības iestāžu beidzējiem darba gaitu uzsākšanu.
Mērķa grupa:
Projekta mērķa grupa ir valsts pārvaldes iestādes, kas atbildīgas par izglītības satura izstrādi un tā īstenošanas pārraudzību, profesionālās izglītības iestādes (turpmāk – Tehnikumi), kas īsteno modulārās profesionālās vidējās izglītības programmas, kas dod iespēju iegūt trešā vai ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, vai modulārās arodizglītības programmas, kas dod iespēju iegūt trešā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, vai modulārās profesionālās pamatizglītības programmas, kas dod iespēju iegūt otrā līmeņa profesionālo kvalifikāciju vai modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, kas dod iespēju iegūt Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešā, ceturtā un piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie.
Finansējums: EUR 10 399 589.00
Projekta koordinatore: Rīgas Būvniecības koledžas Direktora vietniece Vidējās profesionālās izglītības jautājumos Inga Roga, e-pasts: Inga.roga@rck.lv

Projekts "Augstskolu studiju vides modernizācija SAMP 4.2.1.8"
Īstenošanas laiks:
24 mēneši, no 2025.gada jūnija, līdz 2027.gada jūnijam.
Projekta mērķis:
Projekta mērķis ir modernizēt Rīgas Būvniecības koledžas mācību procesu, nodrošinot jaunākās paaudzes mācību līdzekļus un aprīkojumu būvniecības nozares STEM izglītībai, tādējādi veicinot Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” noteiktā 2.2.3. uzdevuma “Stiprināt augstākās izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mūsdienīgas, kvalitatīvas un pētniecībā balstītas augstākās izglītības īstenošanai nepieciešamajiem resursiem, pilnveidot studiju vidi un infrastruktūru” sasniegšanu.
Īstenojamās projekta darbības:
1. Mūsdienīgu tehnoloģiju ieviešana studiju procesā:
- Projektā paredzētā jaunā aprīkojuma un mācību līdzekļu iegāde nodrošinās studentus ar piekļuvi modernām, nozarē izmantotām tehnoloģijām.
- Tehnoloģiskais aprīkojums veicinās pētniecībā balstītu studiju procesu, ļaujot studentiem veikt praktiskus eksperimentus un izpēti.
- Mūsdienīgais aprīkojums ļaus modelēt reālas darba vides situācijas, nodrošinot praktisku, uz nozares vajadzībām orientētu izglītību.
2. Studiju vides kvalitātes uzlabošana:
- Visa iegādātā infrastruktūra tiks integrēta piecos STEAM studiju virzienos (Arhitektūra, Būvniecība, Inženiersistēmas, Restaurācija, BIM), tādējādi nodrošinot vienmērīgu un sabalansētu studiju kvalitātes uzlabojumu.
- Modernizētās darbnīcas un laboratorijas ļaus pielāgot mācību procesu mūsdienu darba tirgus prasībām.
- Praktisko iemaņu attīstība ar modernām iekārtām palielinās absolventu konkurētspēju darba tirgū.
3. Digitalizācijas veicināšana:
- Projektā paredzētā aprīkojuma iegāde veicinās digitālo prasmju attīstību gan studentiem, gan mācībspēkiem.
- Modernās tehnoloģijas ļaus integrēt digitālos risinājumus praktiskajās nodarbībās, sekojot nozares attīstības tendencēm.
- Mācību procesu papildinās digitālie rīki, kas ļaus būvniecības procesus simulēt un vizualizēt jau projektēšanas stadijā.
4. STEAM izglītības stiprināšana:
- Projekts tiešā veidā sekmēs STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla, matemātika) izglītības attīstību būvniecības nozarē.
- Koledžas studenti saņems praktiskas iemaņas darbā ar modernu aprīkojumu, kas integrē visas STEAM jomas.
- Mūsdienīgu tehnoloģiju izmantošana veicinās starpdisciplināru pieeju un inovāciju būvniecības izglītībā.
Mērķa grupa:
Projekta galvenā mērķa grupa ir Rīgas Būvniecības koledžas studenti un pasniedzēji, kuri ikdienā izmanto mācību līdzekļus un aprīkojumu augstākās profesionālās izglītības procesā. Projekts tieši ietekmēs studentus, nodrošinot viņiem mūsdienīgu un tehnoloģiski attīstītu mācību vidi, kā arī pasniedzējus, kuri varēs efektīvāk nodot zināšanas, izmantojot jaunākās paaudzes mācību līdzekļus.
Finansējums: EUR 301 888.00
Projekta koordinatore:
Rīgas Būvniecības koledžas Projektu vadītāja Madara Ansone, t. 28441084, e-pasts: madara.ansone@rck.lv

Projekts “Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs”
Statuss: Īstenošanā
Projekta mērķis: mazināt šķēršļus vispārējās izglītības satura apguvei, nodrošinot portatīvās datortehnikas pieejamību izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām, kā arī nodrošinot datu pārraides pieejamību kvalitatīvai, jēgpilnai un plānveidīgai digitālo tehnoloģiju izmantošanai mācību procesā. Projekts ir cieši saistīts ar memorandu “Dators ikvienam bērnam”, kura mērķis ir veicināt izglītības iestāžu digitalizāciju, padarot datorus pieejamus ikvienam Latvijas skolēnam, kā arī pedagogam un nodrošinot mūsdienīgu izglītības satura apguves iespēju.
Kopējās attiecināmās izmaksas
Atveseļošanas fonda finansējums: 15 000 000 eiro
Valsts budžeta finansējums: 3 090 300 eiro
Kopā: 18 090 300 eiro
Finansējuma saņēmēji
Izglītības un zinātnes ministrija
Projekta īstenotājs ir Izglītības un zinātnes ministrija, kas veido sadarbību ar izglītības iestāžu, kas īsteno vispārējo pamata un vedējās izglītības programmas, profesionālās pamatizglītības programmas un profesionālās vidējās izglītības programmas pēc pamatizglītības apguves vai arodizglītības programmas pēc pamatizglītības apguves, dibinātājiem.
Investīcijas projektu īstenošanas termiņš
Līdz 2026. gada 30. jūnijs
Atbalstāmās darbības
Investīcijai mērķis ir mazināt šķēršļus vispārējās izglītības satura apguvei:
- nodrošinot portatīvās datortehnikas pieejamību izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām; Projekta ietvaros tiks iegādāta portatīva datortehnika izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām;
- nodrošinot datu pārraides pieejamību kvalitatīvai, jēgpilnai un plānveidīgai digitālo tehnoloģiju izmantošanai mācību procesā. Projekta ietvaros tiks veikti datu pārraides interneta pakalpojuma un iekšējā interneta tīkla funkcionēšanas uzlabojumi izglītības iestādēs mācību procesa nodrošināšanai. Pirms risinājumu ieviešanas tiks veikta priekšizpēte, apkopojot un analizējot informāciju par esošā datu pārraides interneta pakalpojuma un iekšēja interneta tīkla nodrošināšanu izglītības iestādēs, un izstrādājot ekonomiski pamatota uzlabojumu plānu.
Informācija par projektu: https://www.izm.gov.lv/lv/projekts/digitalas-plaisas-mazinasana-sociali-neaizsargatajam-grupam-un-izglitibas-iestades








